Situatieschets De facilitaire dienst van een rechtbank bestaat uit heel diverse teams, waaronder Financiën, Archief, Postkamer, Bibliotheek en Communicatie. Een reorganisatie heeft van iedereen veel energie gevraagd.
Tussen de teams is afstand ontstaan, er wordt gemopperd en medewerkers voelen zich vaak niet gewaardeerd.
|
Mijn aanpak
* Outdoortraining
* Teamsessies
Betrokkenheid, waardering en collegialiteit. Het fundament onder de kwaliteit van dienstverlening. Hierover met elkaar praten is voor veel mensen spannend. Wordt er geluisterd, word je goed begrepen? Wat zeggen anderen over jou? Praten om vooruit te komen. Dat lucht op en schept begrip.
Per team wordt een programma gemaakt rond belangrijke thema's. Eerst actief met elkaar aan de slag in de buitenlucht. Daarna met het team doorpraten en plannen smeden om het komend jaar een slag te maken. Tijdens de nieuwjaarsviering presenteren de teams hun plannen in een theater.
Het resultaat
Verbeterde samenwerking en een breed gedragen kwaliteitsslag.
|