Wat is een goede taakverdeling binnen ons directieteam?

Situatieschets
Een commercieel adviesbureau is flink gegroeid. De manier van samenwerken binnen het directie­team en de aansturing van de organisatie past niet meer. Het blijkt lastig om hierover nieuwe afspra­ken te maken.

De directieleden zoeken een onafhankelijke sparring­partner om discussie te voeren en tot heldere afspraken te komen.

Mijn aanpak
* Individuele verkenning
* Samenvatting
* Teamgesprek

We starten met een vertrouwelijke verkenning van de voor­keuren. Dat werkt goed omdat er vrij­uit gespro­ken kan worden over ervaringen en ambities zonder rekening te hoeven houden met anderen. Dit levert nieuwe inzichten en stof tot nadenken.

De belangrijkste thema's uit deze gesprekken worden samengevat en na goedkeuring aan het directieteam voor­ge­legd. Dit vormt de leidraad voor een gezamenlijk gesprek.

Het resultaat
Een nieuwe taakverdeling, gebaseerd op ieders competenties en afgestemd op een gezamenlijke toekomstvisie.