Situatieschets Tijdens een brede reorganisatie wordt een nieuwe adviesafdeling aangestuurd door twee nieuwe leidinggevenden. De komende maanden moet de organisatie verder worden ingericht.
De werkdruk is hoog en er staan belangrijke inhoudelijke onderwerpen op de agenda.
|
Mijn aanpak
* Veranderplan
* Praktijkdilemma's
* Coaching
Veranderingen doorvoeren terwijl 'de winkel open blijft' vraagt extra aandacht en inspanning van alle betrokkenen. In de praktijk blijkt dat medewerkers vaak niet weten hoe zij concreet kunnen bijdragen aan het slagen van veranderingen in organisaties. Een heldere koers brengt mensen in beweging.
Samen met beide managers wordt die koers uitgewerkt. Onderwerpen die aan bod komen zijn: aanpak en fasering van het verandertraject, taakverdeling en samenwerking, actieve deelname van medewerkers, communicatie en praktijkdilemma's.
Het resultaat
Overzicht en tijdwinst door een duidelijk plan en heldere afspraken. Delegeren van taken naar senior medewerkers.
|